Wednesday, July 9, 2008

Suluk.....


Allah...
tak tau macam mane aku nak mula kan...

seperti biase lah..kita ni sebagai manusia selalu lalai dengan diri sendiri..

dengan keadaan iman yg begitu lemah..telah membuatkan diriku bertambah lalai untuk mengingati Allah Rabbul Jalal..

Seperti masa2 yang sudah..suluk diadakan..bagi mereka merawat penyakit hati(kehitaman hati).

Hati ku begitu keras..sehingga aku tidak dapat nak mengangis dengan Allah..
aku merancang dan begitu semangat untuk bersuluk bersama2 teman2 ku..

tapi...
aku tidak dapat berada sekali dengan depa pada waktu ini..sedih sungguh hati..

Ya Allah..adekah ini ujian atau kifarah yang Engkau bagi pada aku atas kelalaian dan kealpaan diri aku ini?

Ya Allah..Engkau permudahkanlah segala hajat urusan aku untk bersuluk sebelum aku pergi jauh lagi..

bagi lah aku peluang agar aku dapat mengingati Mu setiap saat dari hidup ku..
aku harap dengan sangat2,

aku dpat bersuluk sebelum aku kemesir..sebelum aku menyambung pengajian ku di universiti yang banyak melahir kan para ulama2 Islam seluruh dunia...

Amin..Amin..Ya Rabbal 'Alamin...

No comments: